FAQ

FAQ staat voor ‘Frequently Asked Questions’ of wel ‘Veel gestelde vragen’.


Hieronder staan de tien meest voorkomende vragen die wij bij de omroep binnen krijgen. Mocht uw vraag hier niet bij staan, of is de uitleg niet geheel duidelijk en u kunt op onze website de gewenste informatie nergens vinden? Dan kunt u uw vraag indienen door het algemene contactformulier in te vullen.

 


1. Ik heb een e-mail naar kabelkrant@omroepnoos.nl gestuurd, hoe weet ik of deze wel is aangekomen?

Als u geen terugkoppeling (of foutmelding) krijgt, kunt u ervan uit gaan dat de mail in goede orde is ontvangen. Toch kan er wat door een beveiligingsfilter tegengehouden worden. Wilt u zeker weten dat uw e-mail op de redactie is binnengekomen, dan kunt u altijd nog in uw eigen e-mailprogramma aanvinken dat u om een leesbevestiging vraagt. Als u in uw eigen mailbox de leesbevestiging ontvangt, dan weet u zeker dat uw e-mail door ons ontvangen is.

 


2. Wanneer wordt mijn ingestuurde bericht geplaatst?

Dat is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de nieuwswaarde, het meegeleverde verslag en op welk medium het bericht geplaatst wordt.

Kabelkrant:

Nieuws wordt zo snel mogelijk geplaatst. Daarbij heeft nieuws uit de gemeente Hardenberg altijd voorrang. Sportuitslagen uiteraard zo snel mogelijk. Een evenement voor op de agenda, wordt geplaatst als er ruimte is. Als de kabelkrant boven de 15 minuten dreigt te komen, dan worden berichten opgeschoven. Dus het kan dan zomaar een paar dagen of wat langer duren. Dit heeft ook te maken met de datum waarop het event plaatsheeft. Een enkele keer lukt het niet om alles te plaatsen, want soms komt er zoveel e-mail binnen dat niet alles op tijd verwerkt kan worden.

Website:

Nieuws wordt zo snel mogelijk geplaatst. Sportuitslagen over het algemeen alleen als er een verslag (liefst met foto) bijgeleverd wordt. Evenementen worden geplaatst mits er voldoende informatie toegezonden wordt.

Facebook en Instagram:

Hierop worden niet alle berichten zomaar geplaatst. Om Facebook interessant te houden moet het bericht kort en krachtig zijn. Het te plaatsen onderwerp moet de doelgroep bedienen.

 


3. Heb ik invloed op wanneer mijn bericht geplaatst wordt?

Nee, hierop hebt u normaal gesproken geen invloed. De redactie bepaalt wanneer en zelfs óf het ingezonden item wordt geplaatst. U kunt uw vraag insturen naar kabelkrant@omroepnoos.nl.

 


4. De tv of radio-uitzending heeft storing, wat moet ik doen?

Een storing kan verschillende oorzaken hebben. Soms ligt het bij uw televisieprovider. U kunt dit ongemak dan melden bij uw eigen provider. Vaak is het opnieuw opstarten van het ontvangstkastje al genoeg. Als u denkt dat de storing bij ons ligt kunt u contact opnemen via het contactformulier.

 


5. Moet ik betalen voor een plaatsing op de social mediakanalen van Omroep NOOS?

Een plaatsing op de kabelkrant en/of onze social mediakanalen is gratis. Een oproep van een weggelopen of een gevonden dier/voorwerp, valt bij ons niet onder advertentie. Ook hulpvragen zoals inzamelingsacties worden belangeloos en kosteloos geplaatst. Alleen advertenties brengen wij in rekening. De tarieven en voorwaarden kunt u vinden op onze website onder het kopje Adverteren.

 


6. Kan ik iemand feliciteren op de kabelkrant en wat kost dat?

Een felicitatie op de kabelkrant is geheel gratis. U kunt een mail met de felicitatie tekst en een leuke foto van de jarige (niet verplicht) insturen naar kabelkrant@omroepnoos.nl. Doe dit uiterlijk twee dagen voor de dag van plaatsing.

 


7. Kan ik iemand feliciteren op de radio en wat kost dat?

Dat kan bij sommige radioprogramma’s. Een felicitatie op de radio tijdens deze programma’s kost u niets. Kijk hiervoor op onze site bij radioprogramma’s of bij de contactformulieren.

 


8. Kan ik een verzoekplaatje aanvragen?

Ook dit kan bij diverse radioprogramma’s. Alleen zijn niet alle programma’s rechtstreeks te benaderen en moeten verzoekjes op tijd worden aangevraagd. Ook dit vindt u terug onder het kopje radioprogramma’s.

 


9. Ik wil graag in de radio-uitzending mijn verhaal doen, kan dit?

Op dit moment hebben we één programma met gasten en dat is Vechtdal Politiek. In dit praatprogramma worden alleen politiekgebonden gasten ontvangen. Sinds de coronatijd zijn veel presentatoren van live programma’s, waarin gasten hun verhaal kunnen vertellen, vertrokken. Als omroep zijn we op de achtergrond dan ook druk bezig om dit weer op te starten. Er is helaas op dit moment nog geen mogelijkheid om in een radio-uitzending uw verhaal te doen. Zodra de mogelijkheid zich weer aandient, vindt u dit op onze website.

 


10. Hoe kan ik de omroep steunen?

Het liefst met een kleine donatie via onze Doneer KNOP op onze website.

Maar u kunt ons al steunen door mond-op-mond reclame te maken voor ons. Dat is altijd nog de beste reclame die een omroep zich maar wensen kan. Wit u de omroep steunen met werkzaamheden? Kijk dan even op onze vacaturepagina.